Waarom kan ik niet langer meerdere spaaropdrachten op de verzendlijst zetten?

Forum particulier | Sparen

Reageer
Highlighted
Ervaren leeuw

Waarom kan ik niet langer meerdere spaaropdrachten op de verzendlijst zetten?

[ Bewerkt ]

Voorheen kon ik in Mijn ING meerdere spaaropdrachten op de verzendlijst zetten. Dat was handig, omdat ik bepaalde kosten van de spaarrekening haal. Ik kon de bedragen dan één op één verrekenen, op de verzendlijst zetten en met één tancode uit laten voeren.

Al sinds een tijdje kan dit niet meer, als ik een bedrag opneem wordt er direct een tancode verstuurd.

Voor elk bedrag moet ik dus een tancode opzoeken op mijn mobiel, en intikken op Mijn ING. Dit werkt erg omslachtig. Waarom is dit? De functionaliteit van meerdere opdrachten op de verzendlijst bestaat nog wél voor gewone overboekingen.

Wijze leeuw

Re: Waarom kan ik niet langer meerdere spaaropdrachten op de verzendlijst zetten?

@BartDaniel

Begrijp even niet waarom u uw spaarrekening gebruikt als betaalrekening. Met deze lage rentevergoeding heeft het geen nut om uw geld op een spaarrekening te zetten en terug te boeken als u een betaling moet doen. Maak gewoon elke week of om de 2 weken een bedrag over en doe daar uw betalingen van.

Ervaren leeuw

Re: Waarom kan ik niet langer meerdere spaaropdrachten op de verzendlijst zetten?

Op de sparrekeningen kun je het spaardoel vastleggen en dat kan handig zijn. Reserveren voor een bepaald doel en terugboeken en direct betalen voor dat doel. Werkt efficiënt, maar het kost wel geld als je op de betaalrekening weinig saldo hebt. Het kan gebeuren dat je over dat bedrag rente betaalt, omdat ING eerst afschrijft en dan pas bij. Zo kan er een virtuele rentedag tussen gelijktijdig af en bijgeschreven bedragen zitten.

Ervaren leeuw

@jantje7 Ik gebruik een spaarrekening voor de gezamenlijke huishouding. Elke maand zetten we er inkomsten op, en haal ik er vaste lasten af. Het helpt tegen impulsaankopen.
Ervaren leeuw

En het helpt ook tegen onregelmatig inkomen in combinatie met regelmatige vaste lasten. Je reserveert voor de kosten die komen gaan en stelt dat op de juiste tijd beschikbaar voor de betaling ervan.

Ervaren leeuw

En daarnaast nog een wekelijks bedrag voor de boodschappen. Maar gisteravond stonden er 6 incasso's klaar dus was ik 6 bedragen aan het overboeken. Met 6 tancodes Smiley Knipoog
Ervaren leeuw

Ja, dat is onnodig lastig maken wat tot nu toe eenvoudig was.

Leeuwenprins

Ik denk dat in het algemeen iemand één opname uit zijn spaarrekening doet en dat er dus geen 'verzendlijst' nodig is. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en dan kost het inderdaad meer werk.

Een alternatief is onderling tussen de spaardoelen overboeken en dan één overschrijving naar je betaalrekening doen of via de app opnames doen.

Ervaren leeuw

[ Bewerkt ]

Fijn dat jij helderziend bent, en zonder gegevens weet wat de ING klant in het algemeen doet. Maar dat is helemaal geen oplossing, @fHoorntje. Waarom is het altijd de klant die zich moet aanpassen aan de bank?

Ervaren leeuw

Op het ogenblik speelt dit probleem voor mij niet omdat mijn spaargeld elders staat. Maar in het verleden zette ik inderdaad ook meerdere opdrachten klaar om op verschillende data geld over te maken naar de betaalrekening. Dat is handig, en als je daarmee je financien rond krijgt en overzicht houdt, is het jammer als andere mensen gaan oordelen over je vermeende onhandigheid. Als dit voor iemand werkt hou het zo. Waarom moet ING dit nu onnodig moeilijk maken?

Zelf moet ik nu iets meer plannen omdat de overmaking vanaf de externe spaarrekening wat langer kan duren.