Betuttelining ing

Forum particulier | Sparen

Reageer
Highlighted
Nieuwe leeuw

Betuttelining ing

Bericht gekregen dat ing spaarrekening opheft en overboekt naar Oranjerekening. Geen vraag maar mededeling. En dan geven ze ook nog aan dat zij een spaardoel gaan koppelen aan de rekening. Te bizar voor woorden dat k er zelf niets over te vertellen heb! Betutteling eerste klas. Maar ja, financiële sector he. Blijven arrogant!

Leeuwenkoning

Re: Betuttelining ing

@Pvde,

je kon al een jaar of vier zelf met één klik een bestaande spaarrekening overzetten naar een Oranje Spaarrekening. Als je alle oude spaarrekeningen zou laten bestaan, dan zouden nu nog bestaan: Renterekening, Plusrekening, Sterrekening, Leeuwrekening, Kapitaalrekening, Toprekening, Internetsparen, Loyaalrekening, Kwartaalextrarekening, Profijtrekening, Comfortspaarrekening en misschien nog een paar meer. Dus kan me goed voorstellen dat het aantal spaarrekeningen wordt ingeperkt zolang de voorwaarden maar niet verslechteren.

Als je een Top- en een Profijtrekening zou hebben, dan willen mensen niet dat die bedragen bij elkaar worden gegooid op één nieuwe spaarrekening. Vandaar dat ze naar verschillende spaardoelen van de Oranje Spaarrekening gaan zodat je de scheiding blijft houden.

Met een paar muisklikken verwijder je een doel of voegt doelen samen. Drukte om niks!

Behulpzame leeuw

@Ron1961, ik vind dit geen drukte om niks.

Je mist het punt dat de bank beslist wat je moet doen met je geld en waar je het onder moet brengen, of je het leuk vindt of niet.

Deze persoon werd niet eens gevraagd of hij het er mee eens is.

Machtswellust.

Wijze leeuw

@Pvde Ben het helemaal met je eens. Ik heb dus ook een andere spaarrekening genomen. 

Ervaren leeuw

Tja, ik vind al die "nieuwe" spaarvormen oude wijn in nieuwe zakken. "Er verandert niets" heb ik al vaak van ING vernomen. Maar de constante factor is: verhoging van kosten en verlaging van de spaarrente.

Ik wil mijn Zilvervloot spaarrekening terug:

7,5 % rente + verdubbeling van het totale tegoed aan het einde van de looptijd !

Ervaren leeuw

@barcode 

Had je in die tijd ook een hypotheek? 12% hypothekrente was toen heel gewoon. 

Ervaren leeuw

@Pvde Ik heb de brief niet gelezen dus ik weet niet of er een betuttelende toon in zit, maar de voorwaarden van uw spaarrekening veranderen toch niet, neem ik aan?

Het beestje krijgt dan gewoon een andere naam. Dat gedoe met de spaardoelen vind ik wel ietwat betuttelend, maar ik ben er juist blij mee dat ik nu per direct zoveel spaarpotjes kan aanmaken als ik wil. Gewoon met een spaarvarken als logo/doel. 

Ervaren leeuw

@TheOrangeDudeDat was nog bij de Rijkspostspaarbank. Die hoefde geen winst te maken. En het eindbedrag was toen nog voldoende voor het eigen geld dat je nodig had om een hypotheek te kunnen nemen. Die was overigens 7% indertijd.

c-w
Ervaren leeuw

@barcode

Bij de SNS kun je nog een zilvervloot afsluiten. 

Ervaren leeuw

Ik weet dat die naam weer gebruikt wordt voor een spaarmogelijkheid. Maar waarschijnlijk zijn de voorwaarden niet gelijk. Die oude Zilvervloot was overigens een jeugdspaarregeling, dus ik zou er nu toch niet meer voor in aanmerking komen.

Maar het zou goed zijn als er weer een soortgelijke regeling zou komen voor nieuwe jeugd. Bij de introductie van de Zilvervloot kwam er een meneer van de bank op school die uitlegde hoe sparen, lenen en de zilvervloot regeling ging. Hoe je met een hypotheek een huis kon kopen. En dat sprak me wel aan.

Daarna maakte we sommetjes met rente op rente berekening. De schoolmelk dubbeltjes hoefden we sindsdien niet meer mee te nemen, maar we konden voor een kwartje een zegeltje en later een stempeltje op een spaarkaart krijgen, die je bij de bank voor de dubbele waarde op een spaarbankboekje kreeg bijgeschreven.

Zo ben ik begonnen met mijn financiëel management. ;D