Re: Vervanging beveiligingssoftware IBM Trusteer door Hitman Pro

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Voormalig lid

[ Bewerkt ]
Jonge leeuw*

Is de Bankiersbeveiliging van Ziggo een goed alternatief ?

Jonge leeuw*

Is de Bankierbeveiliging van Ziggo een goed alternatief?

Highlighted
Jonge leeuw*

[ Bewerkt ]

Trusteer kost geld, alleen de zon gaat voor niets op.

Ok, schaf dan Hitman antivirus maar aan dan ben je beschermd.

Denkt de ING nou echt dat wij al de afgelopen jaren alleen vertrouwd hebben op Trusteer? Wat een torenhoge verbeelding van mijnheer Tuinman Directeur bij de ING.

Nu blijft natuurlijk de vraag of we gezien de gebruiksvoorwaarden van de bank "verplicht" zijn Hitman te gebruiken of volstaat ieder ander programma?

Sinds jaar en dag gebruik ik NORTON Symantic. Ik zal nu bij hun gaan navragen waarom zij niet op de "lijst" van de ING staan?

Met vriendelijk groet,

Actieve leeuw*

[ Bewerkt ]

Dit staat in de uniforme veiligheidsregels NVB en banken:

1. De computer of laptop die u gebruikt voor uw bankzaken moet beveiligd zijn met antivirussoftware en een firewall;
  2. Beveilig de toegang tot uw mobiele telefoon, tablet of computer met een toegangscode;

Er staat dus nergens iets over welk merk software je moet gebruiken.

Zie: https://www.ing.nl/media/ING_uniforme-veiligheidsregels_tcm162-41790.pdf

Norton staat ook op de lijst van de Consumentenbond, waarnaar de ING verwijst: https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/

Jonge leeuw**

[ Bewerkt ]

Ziggo's Bankierbeveiliging betrekken ze van F-Secure.

Voor meer informatie kan je op de website van F-Secure terecht:

https://community.f-secure.com/t5/F-Secure-SAFE/Wat-is-Bankierbeveiliging-en-hoe/ta-p/80365

Ik denk dat ik die vanavond even ga uitproberen.

Jonge leeuw**

[ Bewerkt ]

Ik heb gechat met ING ter zake het verlopen van het gratis IBM/Trusteer Rapport en het min of meer gedwongen installeren van HitmanPro.Alert, à raison van € 12,50 + 1250 rentepunten.
Ik heb al een antivirus programma geïnstalleerd en vind het schandalig dat ik nu, om veilig te kunnen bankieren, extra moet betalen terwijl dat mijns inziens de taak/plicht is van het bankwezen.
Dat bankwezen, met al haar goede voornemens, werd destijds door de belastingbetalers van een dreigend faillissement gered en vergoed nu, in mijn geval, slechts 0.15% rente op het spaartegoed.
Ik ben voornemens e.e.a. voor te leggen aan de Nationale Ombudsman en de Consumentenbond en ben benieuwd of meerdere klanten van de ING van mening zijn dat het gedrag van de bank, in dit geval, niet door de beugel kan.
*********@gmail.com

Wijze leeuw*

[ Bewerkt ]

En wat was de reactie van de chat medewerker?

Jonge leeuw**

[ Bewerkt ]

Postbanker
Wijze leeuw*
Re: beveiliging [ Nieuw ]

op ‎19-06-2017 14:22
En wat was de reactie van de chat medewerker?

Die reactie was verwijderd voordat ik die kon opslaan maar had betrekking op:

Als extra beveiliging voor mijn rekeningnummer NL** INGB ***** gebruik ik het gratis IBM Security Trusteer Rapport.
En nu word ik min of meer gedwongen - zoals ik uit het schrijven van meneer Tuininga begrijp - om voor veilig bankieren [waar u feitelijk voor moet zorgen] het HitmanPro Alert à € 12,50 + 1.250 rentepunten aan te schaffen.
Ik vind dat schandalig, temeer omdat de rente op mijn Comfort spaarrekening nog maar 0,15% bedraagt.
Ik dring er op aan dat mijn bijdrage wordt beperkt tot slechts de afschrijving van de rentepunten.
J. de Mooij.

ING | Moderator

[ Bewerkt ]

Hoi @jan45

Ik heb je e-mailadres en IBAN-nummer verwijderd uit je bericht omdat dit in strijd is met de huisregels van de Community. Daarnaast heb ik je topic samengevoegd met een groter topic met hetzelfde onderwerp.

Groet,
Jeroen