Vervanging beveiligingssoftware IBM Trusteer door Hitman Pro

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Highlighted
Betrokken leeuw

Vervanging beveiligingssoftware IBM Trusteer door Hitman Pro

[ Bewerkt ]

Schandalige actie van ING om kort voor einde gebruik even een medeling te doen dat IBM Security Trusteer niet langer gebruikt wordt door ING. Wel een alternatief bieden waarvoor dan betaald moet worden alsof ING niet genoeg winst maakt. Het zou normaal zijn als ING een VEILIGE manier van internet bankieren zou aan bieden zonder dat de klant daar voor moet betalen. Waarom er met Trusteer gestopt wordt word niet uiteglegd en het de-installeren mag de klant zelf uizoeken nadat bij introductie het min of meer verplicht werd dit te installeren. ING begrijpt er weinig van als het om klantvriendelijk gedrag gaat, dat was al bekent maar dit is te gek voor woorden. Overweeg over te stappen naar een andere bank.

Z4
Behulpzame leeuw

Re: Vervanging beveiligingssoftware IBM Trusteer door Hitman Pro

[ Bewerkt ]

De nieuwste "aanwinst" van ING is het afschaffen van deze beveiliging.

Zo wordt voor de klant bankzaken weer verder "uitgekleed".

De aangeboden "korting"  is "unreal".

Het aanbevolen programma is gewoon te verkrijgen voor € 29,95 per PC!

Voor 3 PC,s  € 59,95.

En zo wordt voor een huisgezin ING weer aanzienlijk duurder.

hieperdepiep hurrai bij ING?

Leeuwenkoning

[ Bewerkt ]

Goed dat ING op de pagina IBM Security Trusteer Rapport aanraadt IBM Trusteer Rapport te verwijderen van de PC! Dat hadden ze wat mij betreft al veel eerder mogen adviseren na al die ellende verhalen over IBM Trusteer Rapport.

Persoonlijk lijkt me het nutteloos om naast een virusscanner ook nog Sophos HitmanPro.Alert te gaan installeren. Belangrijk is dat je niet als root of Administrator op de PC werkt, een advies dat je helaas zelden tegen komt.

Betrokken leeuw

[ Bewerkt ]

Dit gaat so wie so dus weer geld kosten.  Via rentepuntenwinkel 1 jaar/1 pc voor Euro 12.50 + 1250 pt.

Hoe zit het na verloop van eerste jaar ?  Kan het dan weer voor E 12.50 + 1250 pt of moet ik tegen die tijd het volle Hitman pond betalen ??

Nieuwe leeuw

[ Bewerkt ]

Afgelopen jaren naast Trusteer het door ING voordelig aangeboden McAfee Total Protection gebruikt in de verondertselling dat ING dat de ultieme combinatie van beveiliging voor internetbankieren vond. Nu de aankondiging dat Trusteer gaat verdwijnen en ING adviseert om HitmanPro te gaan gebruiken. Er wordt verder met geen woord over McAfee Total Protection gerept. Ik ben de weg even kwijt. ING geeft zelf aan dat beveiliging van internetbankieren topprioriteit verdient, als er dan een wijziging plaatsvind, motiveer die wijziging en geef in detail aan wat de mogelijkheden zijn en wat de voorkeur verdient .

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

Ik heb eerst maar eens de 30-dagen trial HitmanPro versie geinstalleerd die ING nu adviseert.

Allerbelabberdst resultaat, 3-4 trager.

Mijn beveiliging bestaat uit up-to-date McAfee Totaal Protection 2017 met daarnaast Windows Defender.

McAfee heeft voor mij in al deze vele tientallen jaren (zolang gebruik het al) diversie virussen, keyloggers, malware etc…..

tegengehouden. HitmanPro is geen toevoeging, ja frustreert alleen maar.

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

Ik heb eerst maar eens de 30-dagen trial HitmanPro versie geinstalleerd die ING nu adviseert.

Allerbelabberdst resultaat, 3-4 trager.

Mijn beveiliging bestaat uit een up-to-date McAfee Totaal Protection 2017 met daarnaast Windows Defender. Ook up-to-date.

McAfee heeft voor mij in al deze vele tientallen jaren (zolang gebruik het al) diversie virussen, keyloggers, malware etc. tegengehouden.

HitmanPro is geen toevoeging, ja frustreert alleen maar.

En ze willen ook nog dat je er voor betaald (1 PC)

Ja .... ik gebruik meerdere pc's en laptop's.

Bij mij GEEN HitmanPro.

Sint Bernard 

Man Boos

Betrokken leeuw

[ Bewerkt ]

Ik ontvang bericht dat beveiligingssoftware vervangen dient te worden, maar wat een onvolledig bericht. Ben ik geheel niet meer beveiligd als ik de updat niet KOOP!?? En wat te doen als je mobiel en op diverse computers inlogt?? Als ING haar site en gebruik wil beveiligen moet ik er dan voor betalen?

Wijze leeuw

[ Bewerkt ]
Hallo @Hedwig

Inderdaad ze gaan er mee stoppen. Ik lees op de informatie pagina op ING.nl het volgende:

ING gaat stoppen met aanbieden IBM Trusteer Rapport
Vanaf 1 juli 2017 biedt ING niet langer IBM Trusteer Rapport aan. Als gebruiker zal u niet langer het groene Trusteer Rapport-logo in uw browser zien op Mijn ING en ing.nl.

IBM Trusteer Rapport verwijderen
We raden u aan IBM Trusteer Rapport te verwijderen van uw PC. Op de IBM Trusteer website vindt u de verwijder instructies. Bij problemen met het verwijderen kunt u contact opnemen met IBM Trusteer.

HitmanPro.Alert als alternatief product
Om uw computer te blijven beschermen bieden we met korting een alternatief beveiligingsproduct aan via de ING rentepuntenwinkel. Dit beveiligingsproduct heet HitmanPro.Alert. Dit programma beschermt u naast bank specifieke dreigingen ook tegen andere vormen van malware. Meer informatie kunt u vinden op de pagina over HitmanPro.Alert.
Wijze leeuw

[ Bewerkt ]

Ik vermoed dat als je al McAfee draait en Windows defender dat je al redelijk safe zit.