Phishing e-mail Betaalpas

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Highlighted
Nieuwe leeuw

Phishing e-mail Betaalpas

[ Bewerkt ]

Uw betaalpas moet vervangen worden

MI
Mijn ING

Reply|
Today, 9:50 AM
You

Geachte John 

Mijn ING introduceert haar nieuwe betaalpas. Deze betaalpas is beter beveiligd tegen frauduleuze praktijken en voldoet zich aan de Europese veiligheidsvoorschriften betreft bankzaken. Wij bieden onze klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak. Onze oude betaalpas speelt hierbij een belangrijke rol, maar biedt niet altijd de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die we voor onze klanten nastreven. Onze nieuwe betaalpas maakt gebruik van nieuwe technologie en biedt nu en in de toekomst meer mogelijkheden.

Op dit moment is skimming en misbruik van betaalpassen een groot probleem voor ING. De schade van de opgenoemde onderwerpen is op dit moment heel hoog. Wij als ING willen dit probleem oplossen door middel van verschillende nieuwe functies. Op dit moment is dat alleen mogelijk met een nieuwe betaalpas die hier wel tegen gewapend is. De chip van onze nieuwe betaalpas bevat een AES-256 encryptie en NFC-2 chip die het skimming probleem volledig oplost. Ook is er een nieuwe omgeving ontwikkeld die samen met contactloos betalen werkt. Deze omgeving is volledig beveiligd tegen frauduleuze transacties en zal in uw nieuwe betaalpas worden inbegrepen. De nieuwe Mijn ING omgeving functioneert alleen op de nieuwe betaalpas. U kunt hieronder de aanvraag voor deze nieuwe betaalpas voltooien, deze aanvraag is tot 15 oktober volledig gratis. Na het verlopen van deze datum rekenen wij €22,99 als extra kosten voor de aanvraag.

U kunt hieronder de aanvraag voor de nieuwe betaalpas voltooien. Via het onderstaande formulier moet u uw gegevens verifiëren, nadat u dit heeft gedaan zal de aanvraag voor uw nieuwe betaalpas gestart worden. Nadat u de aanvraag heeft voltooid, ontvangt u uw nieuwe betaalpas met de bovengenoemde functies binnen 2 tot 3 werkdagen. Vanwege de vele aanmeldingen kan het zo zijn dat uw nieuwe betaalpas vertraging oploopt met de bezorging, u hoeft hier geen contact met ons voor op te nemen. 

Let op: Na deze week kunt u geen gebruik maken van de betaalpas. Wij zullen uw betaalpas automatisch blokkeren indien u geen nieuwe betaalpas aanvraagt.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ING Bank N.V.
Afdeling Internetbankieren

Leeuwenkoning

Re: Phishing e-mail Betaalpas

[ Bewerkt ]

@johndalhuijsen,

die e-mail is niet van ING afkomstig. Het is een phishingmail om jouw inlogcodes voor internetbankieren te ontfutselen. Klik niet op de link in de mail en vul zeker geen bankgegevens in. De hele mail kun je doorsturen naar valse-email@ing.nl.

Volgens de voorwaarden van de ING Community, die je ook rechtsonder op deze pagina vindt, is het niet toegestaan een link naar een phishingsite in een forumbericht te zetten.

PS Ik heb jouw bericht verplaatst naar forum particulier > 'Overige bankzaken' omdat het daar meer thuis hoort.

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

Net echt.. Maar  je krijgt automatisch een nieuwe. 

ING | Moderator

@johndalhuijsen, ik heb de link en het mailadres uit jouw bericht verwijderd en het onderwerp aanpast. Smiley Knipoog

Groet,

Tjitske