Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Overschrijving uit VS ontvangen zonder kosten voor mij?

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Highlighted
Betrokken leeuw

Overschrijving uit VS ontvangen zonder kosten voor mij?

Is het mogelijk een overschrijving uit de VS te ontvangen zonder kosten voor mij? Want ik heb begrepen dat het in sommige gevallen niet mogelijk is dat de zender alle kosten op zich neemt. En dat is ook mijn ervaring: de laatste keer dat ik een betaling heb ontvangen, werd er ten eerste 15 euro van het bedrag afgehaald aan kosten (ik denk dat hier de verzender een fout heeft gemaakt), en ten tweede werd ook nog eens 5 euro aan 'Transfer-provisie' afgeboekt. Kunnen deze twee posten door de verzender worden overgenomen?

Leeuwenkoning

Re: Overschrijving uit VS ontvangen zonder kosten voor mij?

@Ezelin,

als de verzender de mogelijkheid heeft om het geld als een 'OUR' overschrijving te versturen, dan betaal je geen kosten voor de ontvangst. Bij een 'SHA' overschrijving betaal je 0,1% van het ontvangen bedrag (minimaal € 5, maximaal € 50). Bij een 'BEN' overschrijving betaal je daarboven nog eens de kosten van de versturende bank. Zie de laatste kolom van de tabel op de ING pagina Wereldbetaling.

In alle gevallen betaal je nog wel voor het omzetten van dollars naar Euro's, tenzij de verzender het bedrag al in Euro's heeft overgemaakt.

Betrokken leeuw

Re: Overschrijving uit VS ontvangen zonder kosten voor mij?

Ja, merci, die kostenverdeling is me in principe bekend. Mijn vraag is: kan die 'Transfer-provisie', die naast de 'kosten' werd afgeboekt, ook door de betaler voor zijn rekening worden genomen?