Mijn ING: geen laatste inlogdatum meer zichtbaar

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Highlighted
Wijze leeuw

Mijn ING: geen laatste inlogdatum meer zichtbaar

[ Bewerkt ]

Wat mij vandaag voor het eerst opviel is dat de laatste inlogdatum en tijd niet meer zichtbaar zijn.

Overigens bij een zakelijke rekening nog wel.

Ervaar dit als een onaangename verandering om de extra check of een ander heeft ingelogden.

Wwat mij betreft graag weer gewoon aangeven.

Leeuwenkoning

Re: Mijn ING: geen laatste inlogdatum meer zichtbaar

[ Bewerkt ]

@jantje7,

gisterochtend stond die laatste inlogdatum en tijd er nog wel. Is dus vandaag aangepast. In de nieuwe Mijn ING heeft die laatste inlogdatum en tijd er nooit gestaan zover ik weet.

Ervaren leeuw

[ Bewerkt ]

Inderdaad geen verbetering, want het was een extra controle zodat je kon zien wanneer de laatste inlog was. Keek er overigens niet altijd naar.

Maar wat me nu opviel is dat er bij beleggen wel een laatste inlog staat. En die was overigens wel verontrustend.

Ik zou gisteravond 23/7 hebben ingelogd. Onmogelijk, want toen was ik aan het werk en ik open nooit mijn Mijn ING op mijn werk. Had daar overigens ook niet eens tijd voor omdat het te druk was. 

Misschien een storing?

Nieuwe leeuw

Viel me net ook op. Ik houd voor mezelf altijd bij wanneer ik heb ingelogd in Mijn ING.

Het is een optie die erin moet blijven, ook ter bescherming/controle voor jezelf.

Klopt een afschrijving niet, kun je meteen aan de bel trekken. Nu de datum en tijdstip laatste login niet meer zichtbaar zijn, is dat voor de klant een achteruitgang dat m.i. teruggedraaid moet worden.

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

Als dit werkelijk blijvend is, dan vind ik dit een zéér, zéér, klant onvriendelijke ontwikkeling ! En voor mij zelfs een reden om serieus te gaan overwegen, om te gaan wisselen van bank.

Het laatste beetje controle, om te zien of er iemand anders heeft ingelogd op Mijn ING, word de burger hiermee ook afgenomen.

En dit maakt het natuurlijk wel weer erg makkelijk voor instellingen, instanties, of overheids organen, zoals b.v. de politie, zeker in combinatie met de pas zeer omstreden aangemonen "Aftap" wet, om even te kijken, waar u, uw geld aan uit geeft, en vooral natuurlijk, wat er binnenkomt, en van wie.

En geen enkele burger die het nog door heeft, want je kunt toch niet meer zien, wanneer er voor het laatst ingelogd is.

Heeft bv de politie namelijk iemands gegevens onderschept, wat trouwens door de nieuwe "Aftap wet", ook niet meer met opgaaf van redenen hoeft te gebeuren, tegenwoordig mag er namelijk door deze nieuwe wet, zonder pardon op uw systeem worden ingebroken, ook als u geen verdachte bent, of strafbaar feit heeft gepleegd. (U bent schijnbaar in Nederland tegen woordig op voorhand al een verdachte.) Dan zult u hier als klant niets meer van merken, omdat u niet meer kunt zien wanneer er voor het laatst ingelogd is. Maar dit geld b.v. ook voor hackers, hebben ze eenmaal uw inlog gegevens, dan kunnen ze uw informatie met alle gevolgen van dien, makkelijk buit maken via Mijn ING, zonder dat u hier iets van merkt, omdat de vriendelijke "mensen" van de ING, deze functie er uitgesloopt hebben. Het zou me niets verbazen, als de "mensen" van de ING, deze situatie daarom bewust in samenwerking hebben gecreerd.

En zo kabbelen we rustig verder naar een totalitaire politie staat.

Behulpzame leeuw

Als dit werkelijk blijvend is, dan vind ik dit een zéér, zéér, klant onvriendelijke ontwikkeling ! En voor mij zelfs een reden om serieus te gaan overwegen, om te gaan wisselen van bank.

Het laatste beetje controle, om te zien of er iemand anders heeft ingelogd op Mijn ING, word de burger hiermee ook afgenomen.

En dit maakt het natuurlijk wel weer erg makkelijk voor instellingen, instanties, of overheids organen, zoals b.v. de politie, zeker in combinatie met de pas zeer omstreden aangemonen "Aftap" wet, om even te kijken, waar u, uw geld aan uit geeft, en vooral natuurlijk, wat er binnenkomt, en van wie. En geen enkele burger die het nog door heeft, want je kunt toch niet meer zien, wanneer er voor het laatst ingelogd is.

Heeft bv de politie namelijk iemands gegevens onderschept, wat trouwens door de nieuwe "Aftap wet", ook niet meer met opgaaf van redenen hoeft te gebeuren, tegenwoordig mag er namelijk door deze nieuwe wet, zonder pardon op uw systeem worden ingebroken, ook als u geen verdachte bent, of strafbaar feit heeft gepleegd. (U bent schijnbaar in Nederland tegen woordig op voorhand al een verdachte.) Dan zult u hier als klant niets meer van merken, omdat u niet meer kunt zien wanneer er voor het laatst ingelogd is. Maar dit geld b.v. ook voor hackers, hebben ze eenmaal uw inlog gegevens, dan kunnen ze uw informatie met alle gevolgen van dien, makkelijk buit maken op Mijn ING, zonder dat u hier iets van merkt, omdat de vriendelijke "mensen" van de ING, deze functie er uitgesloopt hebben. Het zou me niets verbazen, als de "mensen" van de ING, deze situatie daarom bewust in samenwerking hebben gecreerd.

En zo kabbelen we rustig verder naar een totalitaire politie staat.

Leeuwenkoning

@Member8371,

tjonge, tjonge, denk je nu werkelijk dat als een opsporingdienst toestemming krijgt om jouw bankgegevens op te vragen, dat gaat door inloggen met jouw inlogcodes in Mijn ING waardoor de laatste inlogdatum zou worden aangepast?!?

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

@Ron1961

Nee, dat gaat waarschijnlijk direct via de bank zelf.

ING | Moderator

@jantje7

Ik kan je vertellen dat de datum en het tijdstip van het laatste bezoek niet meer worden getoond in het beginscherm van Mijn ING. Dus dat klopt. Mijn excuses dat je hier niet over bent geïnformeerd! 

In de nieuwe omgeving van mijn ING wordt de laatste login niet meer getoond. In de oude omgeving is deze vanaf nu ook niet meer zichtbaar. Door het gebruik van de Mijn ING-app is de meerwaarde van deze informatie door de tijd ingehaald. Bankieren via internet is veilig, dus daarover geen zorgen! Het is onze kerntaak het geld van onze klanten veilig te bewaren en daar zien we dag en nacht op toe. Wijzigingen in klantgegevens worden altijd in onze systemen geregistreerd, en transacties gemonitord. Je kunt dus met een gerust hart al je bankzaken online regelen en in dat opzicht heb je de laatste inlogtijd dus niet nodig.

Toch begrijp dat je deze informatie nu misschien mist. Het spijt me, maar er zijn geen plannen om deze informatie weer zichtbaar te maken.

Groet,

Hilde

Ervaren leeuw

@Hilde

Misschien is het een idee om bij een nieuw release van Mijn ING ergens op de site een pagina op te nemen met een vermelding van in dat release opgenomen wijzigingen? Zo worden klanten ook snel op de hoogte gesteld van nieuwe toevoegingen!

En dan natuurlijk deze historie ook laten staan.