Mail over cadeau

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Highlighted
Nieuwe leeuw

Mail over cadeau

[ Bewerkt ]

Enkele dagen geleden ontving ik mail van ING over aanbod cadeau, extra rentepunten of Voordeelkaart.

Bij de aanvraag moeten er gegevens worden ingevuld zoals naam en rekeningnummer.

Nu is mijn standpunt, mede nav adviezen vanuit de bankwereld, nooit te reageren op mails die de indruk wekken afkomstig te zijn van banken. Eerdere informatie bij oa ING ingewonnen leerde me dat banken nooit per mail info opvragen bij de klant. Als men iets van de klant wil belt men of stuurt men een brief.

Ik vind het dus hoogst onverstandig dat deze aktie via de mail wordt gevoerd. Want op grond van welke informatie, te ontlenen aan de ontvangen mail, kn ik controleren en vaststellen dat ik te maken heb met een mail van 'de echte ING' en niet met een poging tot fraude.

Advies mijnerzijds, stop hiermee. Als men mij een kadooje wil geven doe dat dan per post.

S. Pranger Noordwijk

Behulpzame leeuw

Re: mail over cadeau

precies. Stuur me gewoon een kadootje als je dat leuk vindt.

Leeuwenprins

Re: mail over cadeau

[ Bewerkt ]

Je hoeft ook niet op de mail zelf te reageren. Bij twijfel kun je altijd de website van ING raadplegen. Er bestaat een speciale pagina van lopende spaaracties:

https://www.ing.nl/particulier/sparen/overzicht-spaaracties/index.html

Ik heb juist liever geen post en al helemaal geen automatische cadeau's die worden toegestuurd. Men moet toch altijd de keuze hebben om mee te doen aan de actie?