Afschriften opgeheven rekening opvragen

Forum particulier | Overige bankzaken

Reageer
Highlighted
Betrokken leeuw

Afschriften opgeheven rekening opvragen

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een betaalrekening opgeheven. Nu wil ik toch graag voor mijn eigen administratie de afschriften opvragen van deze rekening. Is dit nog mogelijk, en zo ja, hoe lang duurt het voor ik deze afschriften ontvang en zijn hier kosten aan verbonden?

Leeuwenkoning

Re: Afschriften opgeheven rekening opvragen

@lolag,

je kunt oude afschriften opvragen bij ING. Die krijg je binnen 10 dagen toegestuurd. Zie voor meer informatie de reacties van @Tjitske en @Hilde bij de forumberichten Kosten afschriften opgeheven bankrekening en Mutaties opvragen van een opgeheven rekening.

Betrokken leeuw

Dank voor je reactie! Ik kan echter nog steeds niets vinden over kosten die hieraan verbonden zijn. Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Leeuwenkoning

@lolag,

het enige dat ik daarover kan vinden staat op bladzijde 10 van het Kostenoverzicht-betaalproducten-particulieren.pdf:

Kopie van Afschrift: € 4,50 per volgnummer (met een maximum van € 54 per opgevraagd jaar)

Wijze leeuw

- enigszins off-topic -

Heeft iemand enig idee hoe de betaling van een dergelijk verzoek plaatsvindt? Stuurt ING een factuur achteraf? Moet je eerst betalen voordat de levering van de afschriften gebeurt? Incasso - waar ING zo dol op is - van een opgeheven rekening lijkt me niet goed mogelijk...

ING | Moderator

@lolag Je kunt kopie afschriften (niet ouder dan 7 jaar) schriftelijk opvragen.

Je stuurt samen met de ondertekende aanvraag ook een kopie identiteitsbewijs mee naar dit adres:

ING Klantenservice

Antwoordnummer 6135

8900 VC  Leeuwarden

De kosten die @Ron1961 doorgeeft zijn de juiste kosten. @Skuipers Als het schriftelijke verzoek bij ons binnen is maken we eerst een kostenberekening, deze kostenbrief ontvang je binnen 4 werkdagen. De kosten van de benodigde afschriften betaal je vooraf. Na betaling heb je de afschriften binnen 10 werkdagen in huis.

Vriendelijke groet,

Yvonne