Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community..

Forum over ING | Over de Community

Reageer
Highlighted
Community manager

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community..

De afgelopen twee jaar hebben meer dan 30.000 klanten zich aangemeld bij de ING Community en daar actief hun behoeftes, wensen, gevoelens en ideeën met ING en elkaar gedeeld. Hier zijn we heel blij mee!

ING houdt graag goed contact met al haar 8,6 miljoen klanten. Dat gebeurt op allerlei manieren en via allerlei kanalen: aan de telefoon, op het kantoor, via de website en via social media. Twee jaar geleden is ING gestart met een eigen online Community. Hier hebben de afgelopen jaren meer dan 30.000 klanten zich aangemeld en daar actief hun behoeftes, wensen, gevoelens en ideeën met ING en elkaar gedeeld. Daar zijn we heel blij mee, omdat het waardevolle feedback en contacten opleverde. In de praktijk zien we echter dat andere platformen waar ING actief is, zoals Facebook, Twitter, Chat en WhatsApp klanten ook de mogelijkheid bieden om in contact te staan met ING en daar hun antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven. ING maakt intensief gebruik van de feedback van klanten om haar dienstverlening verder te verbeteren. Dat blijven we ook doen na het beëindigen van de ING Community. We zullen meer gebruik maken van de andere platformen waar miljoenen Nederlanders reeds actief zijn om vragen, wensen en ideeën over onze dienstverlening te bespreken. Vanaf 1 mei kan de ING Community nog worden bezocht om bestaande content te lezen, maar is het niet meer mogelijk om nieuwe reacties te plaatsen.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community dus offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Of wil je nog afscheid nemen van je mede Community-leden? Doe dit dan de komende weken!

Vragen?

Ik kan mij voorstellen dat dit nieuws vragen bij jullie oproept en ik heb daarom een korte Q&A samengesteld die je hieronder kunt lezen. Mocht je zelf nog andere vragen hebben, schroom dan niet om ze onder dit bericht te stellen!

Waarom kiezen jullie ervoor om te stoppen met de ING Community?

Op dit moment geloven we niet dat de ING Community genoeg toegevoegde waarde biedt naast de andere kanalen die we reeds hebben. Zo kun je jouw feedback met ons delen via andere contactmogelijkheden zoals social media , chat en telefoon. Ook kun je onze kantoren bezoeken.

Komt er een alternatief voor de ING Community?

Nee, er komt geen alternatief voor de ING Community; we zijn er van overtuigd dat onze klanten ons via social media, chat en telefoon weten te vinden. Ook kun je onze kantoren bezoeken.

Kan ik nog tot 1 juni a.s. mijn vragen stellen?

Nee, je kunt nog tot 1 mei a.s. je vragen stellen. Op 1 mei zal de ING Community naar ‘read only’ veranderen, dit betekent dat je vanaf 1 mei alleen nog content kunt lezen. Op 1 juni gaat de ING Community definitief offline en is er geen content meer beschikbaar.

Waar kan ik straks terecht met mijn vragen?

Je kunt nog steeds al jouw vragen aan ons stellen! Je vindt hier een overzicht van de verschillende contactmogelijkheden: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/index.html.

Waar kan ik straks de blogs lezen?

We proberen (een deel van) de blogs te behouden op een andere locatie op ING.nl maar, dit is nog niet zeker.

Kan ik de topics waaraan ik heb deelgenomen opslaan?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Mocht je content willen opslaan dan raden wij je aan dit zelf te regelen. Bijvoorbeeld door tekst te kopiëren in een Word document.

Heeft dit ook gevolgen voor de ING Communities in andere landen?

Het besluit de ING Community te sluiten is genomen in de context, omvang en inzet van de Nederlandse social media kanalen en heeft enkel en alleen betrekking op Nederland. Hoewel andere landen zoals Frankrijk en Spanje ook ING Communities hebben, staat dit besluit daar geheel los van.

Bedankt!

Ik wil iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan de ING Community ontzettend bedanken! Zonder jullie fanatisme had de ING Community nooit kunnen worden wat het nu is! Heel veel dank daarvoor!

Groet,

(Namens het gehele Community-team, Experts en Moderators)

Karin

Leeuwenprins

Re: LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community..

[ Bewerkt ]

Jammer dan. Iedereen bedankt voor de gezellige tijd hier.

Vooral de mogelijkheid om feedback op je feedback te krijgen wordt naar de prullenbak verwezen.

Het was natuurlijk wel te verwachten dat dit kanaal gesloten zou worden, het Ideeen platform was dit al en ING reageerde hier al nouwelijks meer.

Jammer dat we naar Social media worden verwezen waar zeker wordt meegelezen en er geen privacy is. 

Ervaren leeuw

Ik sluit me helemaal bij @Postbanker aan. Nooit verwacht, dit bericht, en helemaal begrijpen doe ik het ook niet. Er waren toch wel leuke contacten hier, en er werden mensen die in de problemen zaten goed op weg geholpen, en dat door mede-clienten van deze bank, best wel uniek! Jammer van al de tijd en energie die in dit forum gestoken is om het te verbeteren. Met dank aan de medewerkers van ING die daar steeds hun best voor hebben gedaan.

Bijzondere waardering voor de leeuwenprinsen en de leeuwenkoning die zo verschrikkelijk veel vragen van medeclienten hebben beantwoord en hen hebben geholpen bij problemen. Alles belangeloos, ik heb daar veel achting voor. Het ga jullie goed.

Leeuwenprins

[ Bewerkt ]

Het lijkt mij wel een goed idee om de Community alvast van de pagina Ing-in-social-media te halen.

Ik ga mijn linkjes maar eens saven die ik hier had.

Voormalig lid

@KarinW
Dat was een hele korte carriere bij ING in de Community>
Ik dacht juist nieuw gezicht nieuw elan. Maar helaas behoort dat niet tot de mogelijkheden.
Dank in ieder geval voor je enthousiasme.
Betekent dit dat je nu ook naar een andere baan moet zoeken?
Bij andere banken heeft dat geen zin want ook daar zie je dat de Communities er niet zijn of inmiddels niet meer leven.
De communicatie richting de klanten zal er niet beter  op worden.
Dat is kennelijk de bedoeling. Je ziet dat bij de andere banken ook.
Veel succes in ieder geval. Een tip....ge een tijdje vligen als stewardess dan zie je veel van de wereld een baan die heel veel plezier geeft.

Succes het ga je goed, Carel

Veel succes

Community manager

Bedankt voor je reactie @Voormalig lid! Ik hoef (gelukkig) geen andere baan te zoeken: er is mij een leuke, andere uitdaging binnen ING aangeboden. Ik ga je tip om stewardess te worden zeker onthouden: want ik houd énorm van reizen! ;-) Groet, Karin

Ervaren leeuw

[ Bewerkt ]

Ik vind het goed stom van ING dat organisatie stopt met de community.

bij community Alle storingen werken internetters samen.  bij ING community werken de klanten samen.

Man Verdrietig 

dienstverlening is zo slechter van ING!

Ervaren leeuw

[ Bewerkt ]

de groei is uit dit kanaal en zal zich verplaatsen naar andere platforms die openbaar zijn.

Ervaren leeuw

Wat jammer dat de Community eindigt!

Het unieke van de Community is dat klanten klanten kunnen helpen. Ik heb met veel interesse gelezen tegen welke problemen klanten van ING aanlopen, en zo nu en dan ook geprobeerd heb op weg te helpen. 
De alternatieven die ING aandraagt betreffen uitsluitend contact tussen klant en bank. Alleen Facebook staat meer open, maar dat is een plek waar azijnpissen belangrijker is dan elkaar echt proberen te helpen.

Je kunt de kanalen in mijn ogen niet vergelijken. Ik vraag mij ook oprecht af hoe het volgende statement onderbouwd is: Op dit moment geloven we niet dat de ING Community genoeg toegevoegde waarde biedt naast de andere kanalen die we reeds hebben.

Een vergelijking tussen 'andere kanalen' en de Community is een vergelijking tussen 'klant-klant' contact en 'klant-bank' contact. Appels met peren dus....

En vanuit wiens perspectief is gekeken naar die toegevoegde waarde? De toegevoegde waarde voor de klant die zijn probleem, vraag of klacht op de Community plaatst?

Ik ben benieuwd naar de waarde van het hebben van een forum voor klanten, zal me daar eens verder in verdiepen. 

Voormalig lid

[ Bewerkt ]

@KarinW. Jammer dat de community verdwijnt. Het was voor veel mensen toch een vraagbaken. Die nieuwe communicatie mogelijkheden zijn niks voor mij. Als ik vragen heb, stap ik op de fiets en binnen vijf minuten ben ik op het vernieuwde retro ING kantoor. Ik groet u allen. Smiley Vrolijk