Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Waarom word ik gedwongen om een Apple of Android telefoon te kopen om mijn rekeningen te betalen?

Forum particulier | Mobiel bankieren

Reageer
Highlighted
Betrokken leeuw

Waarom word ik gedwongen om een Apple of Android telefoon te kopen om mijn rekeningen te betalen?

Waarom kan ik alleen Poolse, Roemeense ING apps downloaden in de Microsoft store? Ook in de webmail staat alleen dat je Apple OS of Android versie kan downloaden. Waarom word ik hier toe gedwongen. Ik heb alles onder Windows draaien, tablet, stand-alone PC en telefoon. Dit werkt bij mij (en veel van mijn vrienden/familie en kennisen) onder alle omstandigheden steeds goed. Maar nee, omdat er maar relatief te weinig Windows phone gebruikers zijn en zogenaamd de windows versie te duur zou zijn, stoppen we er maar mee. Ik kan geen geld vrij maken voor een nieuwe telefoon, ben benieuwd waar dit schip gaat stranden......

Betrokken leeuw

Re: Waarom word ik gedwongen om een Apple of Android telefoon te kopen om mijn rekeningen te betalen

Dit is toch ook een vorm van discriminatie?

Ervaren leeuw

Re: Waarom word ik gedwongen om een Apple of Android telefoon te kopen om mijn rekeningen te betalen

Door dit soort doortrapte bezuinigingstrucs van ING heb ik na 50 jaar klandizie besloten over te stappen naar ASN. Nee ik weiger (ook) een smartphone te kopen, louter en alleen om ING te pleasen. Ze hebben ons al genoeg op kosten gejaagd en profiteren dag-in-dag-uit GRATIS van gemiddeld € 1000 creditgeld op die 6/7 miljoen betaalrekeningen. Ik ben het zat en ben blij dat ik over een paar dagen de deur achter ING dicht kan doen.      

Ervaren leeuw

Andere banken (net als de meeste andere organisaties / bedrijven) waren al eerder gestopt dan de ING met de app voor Windows Phone. Sterker nog zelfs Microsoft doet niks meer met Windows Phone.

Wijze leeuw

@courier

Die redenatie kan ik niet volgen. ASN ondersteunt ook geen Windows Phone.

Leeuwenprins

@BartDaniel Ik denk dat @courier net als veel andere klanten (helaas) in de veronderstelling is, dat je een smartphone nodig hebt. Dat is echter niet het geval. Ook zonder smartphone kun je straks gewoon blijven bankieren. 

Ervaren leeuw

@courier Het gras bij de buren lijkt altijd groener.

Nieuwe leeuw

[ Bewerkt ]

@fHoorntjeIk kon dit nergens op de site van ING vinden, ik dacht ook dat de TANcodes helemaal werden afgeschaft en je dus een app en smartphone nodig hebt. Waar heb jij deze info kunnen vinden?

Leeuwenkoning

@Evaa,

ja, ING heeft dat goed verstopt. Smiley Knipoog

Maar je kunt het o.a. vinden op de ING pagina Bevestig met je mobiel (laatste regel) en als antwoord op de veelgestelde vraag Wat is het alternatief als ik mobiel bevestigen niet kan gebruiken?

Betrokken leeuw

Hoe dan? Wat is het aaandeel van deze Prinse in deze beroerde actie?