Kijk Vooruit: geen voorspellingen voor morgen doen?

Forum particulier | Mobiel bankieren

Reageer
Highlighted
Ervaren leeuw

Kijk Vooruit: geen voorspellingen voor morgen doen?

[ Bewerkt ]

Van de week, 's avonds, zag ik in 'Kijk Vooruit' dat de volgende dag een behoorlijk bedrag afgeschreven zou worden. Daarna logde ik in op Mijn ING om de administratie wat bij te werken en er voor te zorgen dat er genoeg saldo op de betaalrekening zou staan.

Echter, in Mijn ING zag ik deze incasso niet klaar staan. Wat bleek: bij Kijk Vooruit ging het om een 'voorspelling'.

Het lijkt mij dat je een incasso minimaal een dag van tevoren aan ziet komen. Zou het dan niet handig zijn wanneer Kijk Vooruit voorspellingen voor de volgende dag weglaat? Zo'n afschrijving zou dan al bij 'zekere incasso's' moeten staan?  

Leeuwenkoning

Re: Kijk Vooruit: geen voorspellingen voor morgen doen?

[ Bewerkt ]

@BartDaniel,

ja, een voorspelde incasso zou je eerder aan moeten zien komen en zekere incasso's zijn minimaal één dag van tevoren bekend.

Sloeg die voorspelde incasso nog ergens op?

Ervaren leeuw

[ Bewerkt ]

@Ron1961

Het bedrag sloeg in zekere zin wel ergens op, het ging om een kwartaalincasso voor een vereniging.

De voorspelde incasso vond de volgende dag niet plaats, maar die avond zag ik wél dat inmiddels de 'zekere' incasso klaar stond, voor de volgende dag.

Nu zit ik even te denken. Die voorspelde incasso stond er waarschijnlijk al een paar dagen. Als er dan nog geen 'zekere' incasso in het systeem staat, kun je de voorspelde incasso vlak voor de voorspelde datum niet zomaar weer weglaten. Je wilt er toch rekening mee kunnen houden dat zo'n bedrag afgeschreven gaat worden de komende dagen.

Misschien is het een optie om in zo'n geval de datum van de voorspelde incasso met één werkdag te verhogen. Dus ze voorspellen hem voor morgen, maar er staat nog geen zekere incasso klaar, dus dat wordt minimaal overmorgen.  

Ervaren leeuw

Misschien is het een optie om in zo'n geval de datum van de voorspelde incasso met één werkdag te verhogen. Dus ze voorspellen hem voor morgen, maar er staat nog geen zekere incasso klaar, dus dat wordt minimaal overmorgen.  

Dit vind ik ook. Een te laat voorspelde incasso is niet zo erg, maar een te vroeg voorspelde incasso verdwijnt te vroeg. Deze kan m.i. 3 dagen blijven staan voordat deze wordt verwijderd uit de "voorspelde incasso's".