Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Ik heb geen smartphone: bewuste keuze, ik haat die dingen. Tan blijft. Of ik verlaat ING!

Forum particulier | Mobiel bankieren

Reageer
Highlighted
Nieuwe leeuw

Ik heb geen smartphone: bewuste keuze, ik haat die dingen. Tan blijft. Of ik verlaat ING!

De dwang van de bank (en samenleving) om alles, maar dan ook echt alles via smartphones te willen regelen moet ophouden. Ik zie overal smartphore verslaafden in treinen en restaurants: zombies die niet in het hier en nu kunnen zijn. Ik wil dus nooit zo'n ding hebben. Ik ben heel vertrouwd met high-tech en computers: ik heb er inmiddels 8 versleten waaronder 2 iMacs: dus als je denkt: digibeet dan is dat niet zo. Maar ik ben een psycholoog die om zich heen kijkt en denkt... "Mensen zijn dwangmatige smartphoners geworden". Ik ken mensen die iedere minuut een keer minimaal moeten checken of ze nog bestaan.... Dus ik wil me niet door de bank laten dwingen om mijn smartphone vrije bestaan op te geven. Daarom staat het voor mij vast: als ik niet meer via Tan-codes kan betalen, ga ik naar een bank waar ik zonder smartphone mijn zaken kan regelen.

Leeuwenkoning

Re: Ik heb geen smartphone: bewuste keuze, ik haat die dingen. Tan blijft. Of ik verlaat ING!

@GeenMobiel,

dan kun je ook gewoon bij ING blijven Smiley Vrolijk, want ook in de toekomst kun je op de PC blijven bankieren zonder smartphone of tablet. Voor diegenen die de ING Mobiel Bankieren App niet kunnen of willen gebruiken komt er een alternatief, misschien een kaartlezer zoals bij andere banken. Totdat het alternatief er is kun je gebruik blijven maken van TAN-codes.

Betrokken leeuw

Re: Ik heb geen smartphone: bewuste keuze, ik haat die dingen. Tan blijft. Of ik verlaat ING!

@GeenMobiel, iksteun en ben eveneens van plan ING te verlaten als de "oude vorme" an TAN code wordt opgeheven. Enige tijd geleden had ik al het plan om afscheid te enem vqann ING i.v.m het onbehoorlijk gedrag van de leiding in zaken bonussen etc. Wat is het voordeel van deze gevaarlijke actie. Smartphone's zijn moeilijker te beveiligen.