Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Wat doen we met de feedback?

Forum particulier | Mijn ING

Reageer
Highlighted
ING | Expert

Wat doen we met de feedback?

We hebben de afgelopen maanden van jullie en anderen heel veel feedback ontvangen over het nieuwe Mijn ING. Daar zijn we erg blij mee, want zo weten we precies wat jullie belangrijk vinden. Wat er beter kan, en wat er als eerste bij moet. Benieuwd wat daarom nu onze volle aandacht heeft? De meest genoemde punten hebben we voor je op een rij gezet.

Herkennen jullie deze punten? Wat mis je nog? We zijn dan vooral benieuwd naar de dingen die je wél kan op het oude Mijn ING maar míst in het nieuwe.

Waar is mijn TAN code?

Betalingen bevestigen met de Mobiel Bankieren App, in plaats van met een TAN-code. Voor sommigen blijft dat wennen. Hoe het beter kan zoeken we tot op de bodem uit.

• Waar vind ik mijn incasso’s en ingeplande opdrachten?

Deze vind je bij ‘Opdrachten’. Wil je een opdracht wijzigen? Klik dan op een opdracht en kies ‘Wijzigen’.

• Snelheid

Het nieuwe Mijn ING bleek niet zo goed te werken met bepaalde browsers, zoals Internet Explorer 11. Dit nemen we heel serieus. We hebben zelfs een apart team opgericht dat dit probleem gaat tackelen.

• Zoeken in je af- en bijschrijvingen

Een betaling van langer dan 3 maanden geleden terugvinden? Dat doe je snel via ‘Zoeken’. Verder terugkijken dan 2 jaar staat hoog op onze ‘to do list’. Op een precieze datum zoeken is gelukkig al snel mogelijk.

• Transacties downloaden en/of printen

Dat doe je zo: open je betaalrekening en ga naar het menu (de drie bolletjes) naast je saldo. Kies ‘Download Af- en Bijschrijvingen’. We zijn het met je eens, dat moet beter vindbaar worden. Ook hier werken we aan.

• Hoe kan ik uitloggen?

Na elk bezoek zelf even uitloggen is belangrijk. Nog niet iedereen vindt de ‘Uitloggen’-knop even snel. Klik rechtsboven op het poppetje. Voilà: de uitlogknop.

Leeuwenkoning

Re: Wat doen we met de feedback?

@EstherP,

eerst een tweetal opmerkingen n.a.v. berichten over de nieuwe Mijn ING in het openbare deel van deze Community:

• Je schreef elders dat in december/januari ook  klanten worden uitgenodigd die de ING Mobiel Bankieren App nog niet hebben. Lijkt me beter daar mee te wachten totdat het in de nieuwe Mijn ING ook mogelijk is om een overschrijving met een TAN-code goed te keuren. Anders krijg je echt trammelant. Ik begrijp de opmerking niet over het tot de bodem uitzoeken.
  • De pagina in de nieuwe Mijn ING laadt niet als je een recente versie van Firefox gebruikt met de Add-on LastPass. In de webinspector zie je dan ook een foutmelding. Zie mijn laatste reactie bij Nieuwe mijn ING geeft blanco pagina door Lastpass add-on in Firefox. Ik heb ook twee meldingen gezien van mensen die alleen de oranje balk zien bij Edge. Is dat allemaal bekend bij het team? (Ik beweer niet dat het aan de code van de nieuwe Mijn ING ligt; ik constateer alleen dat er problemen worden gemeld.)

Nu mijn persoonlijke voorkeur:

• Persoonlijk mis ik het niet kunnen overschrijven tussen Betaal- en Beleggingsrekening het meest. Omdat dit ook niet mogelijk is in de ING Mobiel Bankieren App en (nog) niet in de ING Mobiel Beleggen App, zit ik vast aan de oude Mijn ING met TAN-code.
  • Van de punten die je noemt, vind ik alleen snelheid belangrijk. Gebruik vnl Firefox, maar soms ook Chromium.
Wijze leeuw

@EstherP

Ik zou aan de opmerkingen van @Ron1961 (die ik ondersteun) nog willen toevoegen wat ik een paar minuten geleden geschreven heb in een andere thread  over performance van Nieuw.

ING | Expert

He @Ron1961 

• TAN: klanten die de app nog niet hebben worden pas uitgenodigd als we TAN in het nieuwe Mijn ING hebben, hopelijk lukt dat nog in december- maar januari lijkt realistischer...
  • Last-pass: Dit is bij ons bekend. Er is een bug gemeld bij LastPass. Daar moeten wij nu op wachten. Klanten die dit probleem ervaren kunnen óf de plugins verwijderen, of afmelden van de pilot (helaas).
  • Oranje balk Edge: deze is bij mij nog niet gemeld. Mocht je zien (op de community) dat klanten niet verder kunnen dan een oranje balk. Laat hen met mij mailen (banking@ing.nl) of bellen met call center. Dan worden ze terug gezet naar het oude Mijn ING.

Overschrijven tussen Betaal- en Beleggingsrekening

• @Ron1961, ik houd het bij op onze lijst. Vooral het punt rondom beleggen wordt hier enorm herkend. Misschien goed om te weten dat we klanten die beleggen nu nog niet actief hebben uitgenodigd omdat dit nog niet goed genoeg werkt...

Wat ik zal toevoegen aan ons lijstje:

• Overschrijven tussen Betaal- en Beleggingsrekening -> ik probeer hier met de teams over te spreken zodat we er meer prio aan kunnen geven. Het punt wordt hier in ieder geval enorm herkend als iets wat erg gemist wordt. (Zal waarschijnlijk wel pas Q1 2018 worden).
    • Snelheid: Het nieuwe Mijn ING werkt het beste onder Chrome. Het moet ook bij de andere gangbare browsers snel gaan werken, maar we weten dat dit nu nog niet zo is. Er is een team vrijgemaakt om te focussen op snelheid, dus ik verwacht op korte termijn positief nieuws te kunnen brengen!
ING | Expert

[ Bewerkt ]

Samenvatting van de reacties op dit bericht:

• Overschrijven tussen Betaal- en Beleggingsrekening -> ik probeer hier met de teams over te spreken zodat we er meer prio aan kunnen geven. Het punt wordt hier in ieder geval enorm herkend als iets wat erg gemist wordt. (Zal waarschijnlijk wel pas Q1 2018 worden).

• Snelheid: Het nieuwe Mijn ING werkt het beste onder Chrome. Het moet ook bij de andere gangbare browsers snel gaan werken, maar we weten dat dit nu nog niet zo is. Er is een team vrijgemaakt om te focussen op snelheid, dus ik verwacht op korte termijn positief nieuws te kunnen brengen!

• Performance: performance-aspect van Nieuw grondig doortesten. Voor de huidige fase is het OK, maar voor een full-flown productiesysteem is het onaanvaardbaar.

Start lijst gebaseerd op de feedback in ons tool:

• Waar is mijn TAN code?

Betalingen bevestigen met de Mobiel Bankieren App, in plaats van met een TAN-code. Voor sommigen blijft dat wennen. Hoe het beter kan zoeken we tot op de bodem uit.

• Waar vind ik mijn incasso’s en ingeplande opdrachten?

Deze vind je bij ‘Opdrachten’. Wil je een opdracht wijzigen? Klik dan op een opdracht en kies ‘Wijzigen’.

• Snelheid

Het nieuwe Mijn ING bleek niet zo goed te werken met bepaalde browsers, zoals Internet Explorer 11. Dit nemen we heel serieus. We hebben zelfs een apart team opgericht dat dit probleem gaat tackelen.

• Zoeken in je af- en bijschrijvingen

Een betaling van langer dan 3 maanden geleden terugvinden? Dat doe je snel via ‘Zoeken’. Verder terugkijken dan 2 jaar staat hoog op onze ‘to do list’. Op een precieze datum zoeken is gelukkig al snel mogelijk.

• Transacties downloaden en/of printen

Dat doe je zo: open je betaalrekening en ga naar het menu (de drie bolletjes) naast je saldo. Kies ‘Download Af- en Bijschrijvingen’. We zijn het met je eens, dat moet beter vindbaar worden. Ook hier werken we aan.

• Hoe kan ik uitloggen?

Na elk bezoek zelf even uitloggen is belangrijk. Nog niet iedereen vindt de ‘Uitloggen’-knop even snel. Klik rechtsboven op het poppetje. Voilà: de uitlogknop.

ING | Expert

@Skuipers, heb je punt toegevoegd aan het lijstje. Maar wellicht zou je kunnen checken of je het eens bent met de samenvatting...

Leeuwenprins

Hallo @EstherP

De uitlogknop was zelfs even als highlight te zien na inloggen. Een perfecte manier om aandacht hiervoor te vragen. Voor mij blijft Toon alles knop echt een struikelpunt, @FrankK doet een mooie aanzet. 

Leeuwenprins

[ Bewerkt ]
Wijze leeuw

[ Bewerkt ]

@EstherP

Wat ik echt nog een misser vind - en wat ik al eerder op het Nieuw-subforum vermeldde - is dat ik in Nieuw nog steeds geen inzage heb in de beleggingsrekening die behoort bij een betaalrekening waarvoor ik gemachtigde ben.

Ik zie in Nieuw wel die betaalrekening en de bijbehorende spaarrekening, maar dus niet die beleggingsrekening. In Oud is alles OK, dus het ligt niet aan een autorisatie, denk ik zo.

En mijn eigen beleggingsrekening kan ik wel zien! Overigens "nu alleen maar een overzicht, en geen link ernaartoe (klikken geeft: "Je kunt nu niet bij je Beleggingsrekening. We lossen het zo snel mogelijk op. - wat dat ook mag betekenen).

Ik zie dit graag toegevoegd aan het lijstje.

Wijze leeuw

@EstherP

En dan heb ik er nog twee:

1. Bij Opdrachten geeft de Verzendlijst onvoldoende inzicht. Het zou heel nuttig zijn als direct informatie zichtbaar wordt over de versturen opdrachten. Nu moet je eerst op een opdracht klikken om die informatie zichtbaar te maken. Dat is heel onhandig, en bovendien wordt hierdoor het maken van fouten in de hand gewerkt.

(om een voorbeeld te geven: ik breng zelf mijn overschrijvingen vaak in met een datum die wat in de toekomst ligt. Verzenden zelf doe ik dan een keer per week of zo.  Op de verzendlijst in Oud heb ik direct een goed overzicht van het lijstje voorbewerkte opdrachten, en kan ik een foutje - bv in de datum van betaling, het rekeningnummer-vanaf, of de ingevulde gegevens bij omschrijving - direct nog eens controleren. In Nieuw kan dit niet.

2. Bij Opdrachten ==>  Gepland zou het heel handig zijn om een overzicht per betaalrekening te kunnen krijgen.  Dat eerst kiezen van een rekening is een mechanisme wat op zich wel op meer plaatsen wordt toegepast, dus dat moet hier ook niet zo moeilijk zijn, denk ik dan.