Vernieuwde Mijn ING, Hello world...

Forum particulier | Mijn ING

Reageer
Highlighted
ING | Expert

Vernieuwde Mijn ING, Hello world...

Heb je ons bericht ook al gezien? Eind januari krijgt Mijn ING een nieuw inlogscherm. Daarna gaan we klanten ‘omzetten’ naar de nieuwe Mijn ING site. We hopen dat al onze klanten er eind maart mee werken.

En jullie hebben er lang op moeten wachten... Maar dit forum gaan we openzetten voor iedereen. (Eindelijk meer mensen die kunnen meepraten). Benieuwd wat ze ervan vinden!

Natuurlijk is de site nooit af: we blijven bouwen en verbeteren. Ik zal jullie daar de komende periode nog steeds over blijven updaten. Maar ik ga er zelf ietsjes minder zijn.

Nieuwe leeuw

Re: Vernieuwde Mijn ING, Hello world...

heel jammer dat je verplicht gaat worden om een app te downloaden, dat wil ik helemaal niet

Leeuwenkoning

@annapc,

dan heb je het niet goed gelezen. Je bent niet verplicht om de ING Mobiel Bankieren App te gebruiken. Als je geen geactiveerde ING Mobiel Bankieren App hebt, dan kun je nu en in de toekomst overschrijven blijven doen in Mijn ING. Dit jaar nog met TAN-codes. Daarna komt er een alternatief voor mensen die de App niet hebben.

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

Ron1961, had je eerder niet met grote stelligheid geschreven dat de papieren tancode zou blijven? En wat is dat alternatief dan wel?  Moeten we je nog geloven?

Hier nog aan toegevoegd: ik had de mobiele app op een WiFi Android tablet. Toen ik de tablet terugzette op 'Fabrieksinstelling' werkte de app niet meer.  Om een of andere, mij onbekende reden, weigert  de ING me om me opnieuw aan te melden. Met andere woorden, zo'n mobiele app is zeer kwetsbaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als je je telefoon (tablet) in het buitenland kwijt raakt.  Nu kan je nog op de PC + papieren TAN terugvallen.

Leeuwenkoning

@PW42,

ik heb inderdaad in het verleden geschreven dat TAN-codes zouden blijven bestaan. Dat was een reactie op berichten dat in de nieuwe Mijn ING geen TAN-codes beschikbaar zouden komen. Dat is inmiddels gerealiseerd.

Er is kennelijk besloten op termijn de TAN-codes te vervangen door een alternatief voor mensen die geen smartphone/tablet hebben met de Mobiel Bankieren App. Wat dat alternatief is, is nog niet bekend. Zou een kaartlezer kunnen zijn zoals in ING Belgie.

Ik had jouw bericht over problemen met herinstallatie App na terugzetten fabrieksinstellingen gelezen. Je schreef niet waar het verkeerd gaat. Verkeerde gegevens ingevuld of een misschien een probleem met de Google Play Services. Als je er niet uitkomt, kun je het beste de technische helpdesk van ING bellen op 020-2288888.

Wijze leeuw

[ Bewerkt ]

Er zijn nogal wat mensen die het bericht maar half lezen en ten onrechte denken dat ze nu een smartphone moeten gaan gebruiken.

Aan de ene kant, dit is een kwestie van goed lezen. Aan de andere kant, in het bericht ligt de nadruk ook wel erg op mobiel.

Leeuwenprins

[ Bewerkt ]

Hallo @EstherP

Dit vind ik geen goed iedee. Veel van de oude site is niet terug te vinden in de nieuwe site en andere zaken werken niet. 

En als ik alles zou willen doen op de nieuwe site mag deze echt eerst wel eens overzichtelijk worden.

Sorry maar met de snelheid van oppakken van de reeds gemelde zaken verwacht ik hier geen verbetering.

Mogen we alstublieft de oude site nog blijven gebruiken tot alles werkt?

Behulpzame leeuw

Ik wil hierop even reageren, want vandaag hoorde ik in een winkel dat alle Tancodes eruit gaan. 
Dat betekent voor oudere mensen dat zij een smartphone verplicht moeten aanschaffen met een abonnement. Veel ouderen kunnen dat niet betalen van hun AOW en kunnen ook niet met zo'n apparaat omgaan. Bovendien vind ik het belachelijk dat het mensen door de strot geduwd worden.
Ik ben benieuwd wat de TV programma's hier van vinden?
Moeten wij anders maar overstappen naar andere banken? Zelf heb ik ook geen smartphone, maar nog steeds een ouderwets ding, want ik wil niet smartphone verslaafd worden. Over een paar jaar is het weer wat anders, moeten wij weer verplicht apparaten aanschaffen..

Behulpzame leeuw

oke, dus wij hoeven geen smartphone aan te schaffen?

gaan we gezellig kaartlezers gebruiken? wat een afgang........terug naar de oude tijd

Leeuwenkoning

[ Bewerkt ]

@Radartje,

hoe kom je erbij dat je een smartphone nodig zult gaan hebben om betalingen goed te keuren? Lees het hele verhaal op https://ing.nl/nieuw. Daar staat o.a.

Met mobiel bevestigen als nieuwe standaard methode om je opdrachten te bevestigen, gaan we na ruim 30 jaar TAN gefaseerd afbouwen. Kun jij onze app niet gebruiken? Dan bevestig je je opdrachten voorlopig nog met een TAN-code. Eind 2018 informeren we je over het alternatief waarmee jij dan voortaan je opdrachten gaat bevestigen in het vernieuwde Mijn ING.

Wat het alternatief gaat worden, is nog niet bekend. Zou idd een kaartlezer kunnen zijn zoals de andere grote Nederlandse banken gebruiken.