Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Of wil je nog afscheid nemen van je mede Community-leden? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Slechte klantenservice

Forum over ING | Klantenservice

Reageer
Highlighted
Nieuwe leeuw

Slechte klantenservice

Ik heb vandaag met de klantenservice gebeld!!! Ik heb de machtiging van mijn vaders rekening, omdat hij in een tehuis zit. Zo kan ik geldzaken voor hem regelen. Maar wat ik niet kan regelen, want dat moet hij zelf doen, is zijn dagelijkse limiet van 1000 euro voor zijn betaalpas sterk te verminderen. Hij is namelijk zijn inlogcode/paswoord van de ING kwijt. Dus ik bellen. Moet mijn vader zelf bellen hierover, maar hij heeft woordvindstoornissen. Toen werd me geadviseerd het maar per notariele akte te doen. Hallo, dat kost nogal wat, zeg! Wij gaan nu met mijn vader naar een ING-kantoor in de hoop dat ze ons helpen. Als mijn vader zijn pas wordt gestolen met zijn code, dan zou er dus zomaar 1000 euro per dag kunnen worden opgenomen door de dieven. En eer hij daarachter komt. En volgens klantenservice wordt dat niet vergoed. Nou, ik vind ING een waardeloze bank. Wij zijn ook bij de ING, maar ik wil nu echt naar een andere bank!

Wijze leeuw

Re: Slechte klantenservice

@karingeengeluk

De frustratie snap ik, maar ik betwijfel of het bij een andere bank anders zal zijn. De strenge regels wat betreft veiligheid zijn er niet voor niets.

Wijze leeuw

@karingeengeluk

U geeft nog al af op de iNG. U kunt toch gewoon het saldo van zijn betaalrekening overboeken naar zijn spaarrekening? En verder zou ik, hoewel eigelijk niet toegestaan, in uw geval gezorgd hebben dat ik op de hoogte was van zijn inloggegevens. Verder kunt u bij verlies van pinpas dit melden en wordt de pas direct geblokkeerd.

Wijze leeuw

@jantje7

Overboeken naar een spaarrekening is geen oplossing volgens mij. Dan sta je 1000 in het rood op de betaalrekening en dat wil je ook niet.

Wijze leeuw

[ Bewerkt ]

@BartDaniel

Als je niet rood mag staan, kan je pinnen ook niet in de min komen staan.

Wijze leeuw

[ Bewerkt ]

Dat je als gemachtigde geen roodstaan kunt opzeggen is trouwens ook nieuw voor mij.

Als mederekeninghouder kan dit wél, gewoon in Mijn ING.

Althans, dat neem ik aan. Ik kan roodstaan ook áánvragen als mederekeninghouder.

Wijze leeuw

@jantje7

Volgens mij is het probleem dat de klant wél rood kan staan, en moet dit ingetrokken / verminderd worden.

Wijze leeuw

@karingeengeluk Je zegt dat je vader zijn inlogcodes kwijt is, maar als je naar het inlogscherm gaat dan kan je daar online nieuwe codes aanvragen.

Behulpzame leeuw

[ Bewerkt ]

Ik heb ook een keer zoiets aan de hand gehad met mijn vader. Ik heb toen een conference call (dit was op mijn werk, maar kan ook met veel smartphones) aangemaakt. Ik heb dus mijn vader gebeld, en heb vervolgens ING gebeld, zodat we met zijn drieën het gesprek konden voeren. Ik voerde natuurlijk het woord, maar mijn vader kon duidelijk aangeven dat hij aan de telefoon was en wist waar het om ging.

Dit was in 2017. Ik denk dat dit nu ook nog wel zou kunnen. Het ging er om dat hij ook aan de lijn was.

Wijze leeuw

@karingeengeluk, een gemachtigde mag inderdaad niet zo veel. Een mede-rekeninghouder wel (en/of rekening).

Wel kun je via Mijn ING op het aanlog scherm de gebruikersnaam opvragen, komt per brief. En daarna het wachtwoord wijzigen met een TAN code.