Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Overstappen als 50% voor dr. Hamers doorgaat

Forum over ING | In het nieuws

Reageer
EKo
Betrokken leeuw

Zat

Ik ben het gegraai van zogenaamde topmannen ook zat en heb zojuist mijn spaarrekening bij de ING opgezegd en verkas naar bank die minder ver van de maatschappij is afgedreven. Ongeveer 40 jaar nadat mijn ouders een zilvervlootrekening bij een verre voorganger van de ING geopend hadden. Dat had ik overigens niet per se op een forum willen melden, maar ik zag nergens een email adres om het aan een ING-medewerker te melden. Dan maar zo.

EKo
Betrokken leeuw

Re: opzeggen

ik ben net ook vertrokken

Leeuwenprins

Re: Wie wordt in ons land rijk?

geen hypotheek zeker @djf

Leeuwenprins

Re: Salarisverhoging Ralph Hamers

L.S. In navolging van @RoosO heb ik nog een aantal berichten hier bijgevoegd.

Betrokken leeuw

Opzeggen van de bankrekeningen

Ik had het gevoel al een tijdje, maar het is MijnING niet meer. Het lijkt of de heren an de top het zicht op de maatschappij en de klanten kwijt zijn. Als de bank dan zo ontzettend goed rendeert en zo fantastisch in de eredivisie meespeelt, dan kan je beter rente uitkeren aan je al klanten in plaats van  die ene meneer aan de top nog eens extra te spekken.

Na 55 jaar bankieren bij deze bank ga ik de boel opzeggen. (Ik had al geen ING hypotheek meer, gelukkig ;-)

Nieuwe leeuw

Re: Als de salarisverhoging van Hamers doorgaat zeg ik mijn rekeningen op bij ING

De heer Ha-Joon Chang, niet de minst doorgewinterde econoom, heeft de volgende theorie gepubliceerd:

De theorie van trickle down economics zegt dat als de rijken rijker worden, de armen daarvan meeprofiteren (de rijkdom zou vanzelf doordruppelen). Dus arme mensen kunnen op de lange termijn alleen rijker worden door de rijken nog rijker te maken. Maar samen met een te vrij marktkapitalisme heeft groeibevorderend beleid ten gunste van de rijken er tussen 1989 en 2006 voor gezorgd dat in de Verenigde Staten 91 procent van de economische groei bij de 10 procent rijkste Amerikanen is terechtgekomen (Economic Policy Institute). Het druppelt dus omhoog, dat is de reden waarom de rijken zo rijk zijn geworden.

In feite geeft dit weer wat er nu bij ING gebeurd. Er iemand zich (en waarschijnlijk een laag lakeien om zich heen) op een ontstellende manier aan het verrijken is, en ervan overtuigd is dat alle modaal verdiendende klanten het geweldig vinden te mogen betalen voor zijn bijna 100 voudige  inkomen.

Even nakijken in van Dale wat nde definitie van narcisme ook al weer is.

Behulpzame leeuw

Re: Wie wordt in ons land rijk?

Vandaag alles in gang gezet om over te stappen.  Het kost even wat tijd en moeite maar ik heb het er graag voor over.  Ik ben er klaar mee en wil niet langer geassocieerd worden met deze gelegaliseerde criminelen. 

Ik hoop dat met mij vele zullen volgen. Wellicht wordt men dan weer een beetje wakker en gaat men weer eens nadenken over het centraal stellen van de klant waar ze enkele jaren geleden nog zo hun buik van vol hadden.

Wie is ook alweer de klant mijnheer Hamers ??? 

Nieuwe leeuw

Ralph Hamers

Beste communityleden,

Ik had nog niet eerder gereageerd maar na de ontwikkelingen van de afgelopen week doe ik dat bij uitzondering. De CEO, want zo heten ze tegenwoordig, Ralph Hamers schijnt echt een topper te zijn. Deze man moet een hoger salaris krijgen want anders vertrekt hij zomaar naar het buitenland. Ha Ha laat me niet lachen. De grootste kul. Deze man zit als sinds 1991 bij de ING. Ik durf te stellen dat niemand bij een grote onderneming op deze man zit te wachten. Waarom niet? Als deze man zo geweldig is waarom zag hij dan de bankencrisis in 2008 niet aankomen? Waarom geen klokkengeluid heer Hamers? Je bent toch een topper? Waar was je toen, topper? Durfde je je mond niet open te doen om maar niemand tegen de haren in te strijken die toen wat hoger dan jou in de pikorde stond? Ik durf te stellen dat je een onbenul bent. In 2016 heb je in Nl 2500 banen, in Belgie 3500 banen en verder nog 950 ingehuurde krachten de laan uitgestuurd. Lekker makkelijk toch. Jouw onderdanen mochten de boodschap overbrengen. Waar was je topper, toen de overheid met miljarden bijsprong? Waarom niet geweigerd? Voor een man met jouw kwaliteiten moet dat toch wel onaangenaam zijn geweest, toch? Je eigen broek niet meer kunnen ophouden. Deze week nog in het ING kantoor van Drachten geweest. Een medewerker gaf aan dat hij behoorlijk jeuk aan zijn middenvinger kreeg toen ik dit onderwerp ter sprake bracht. Geloof me: ze kotsen je uit.  Dat durven ze niet te zeggen. Maar ik wel, bij deze. 

Behulpzame leeuw

Opzeggen betaalrekening

Vandaag alles in gang gezet om over te stappen.  Het kost even wat tijd en moeite maar ik heb het er graag voor over.  Ik ben er klaar mee en wil niet langer geassocieerd worden met deze gelegaliseerde criminelen. Ik hoop dat met mij vele zullen volgen. Wellicht wordt men dan weer een beetje wakker en gaat men bijvoorbeeld weer eens nadenken over het centraal stellen van de klant waar ze enkele jaren geleden nog zo hun buik van vol hadden.

Wie is ook alweer de klant mijnheer Hamers ??? 

Highlighted
Betrokken leeuw

Overstappen als 50% voor dr. Hamers doorgaat

Als de 50% loonsverhoging van de topman van ING doorgaat zouden klanten een statement kunnen maken door over te stappen naar een andere bank. ING heeft dit jaar de kosten van zijn produkten het meest verhoogd van alle banken. Nu weten we ook waarom. Het zal niet voor iedereen eenvoudig zijn om over te stappen (hypotheek, verzekeringen) maar alleen een betaalrekening dat kan eenvoudig genoeg. Ik ben het in ieder geval van plan en ik hoop met mij velen want de heren aan de top weten nog steeds niet wat klanten voor hun betekenen. Ik weet dat het mogelijk niet veel voor de top van ING uitmaakt maar dan hebben we toch laten horen hoe wij als klant hierover denken.