Puzzeltje6

Forum over ING | Drinkplaats

Reageer
Highlighted
GdR
Wijze leeuw

Puzzeltje6

[ Bewerkt ]

Schopje

Misschien een flauwe, maar even.

4 "lucifers" worden in de vorm van een schopje neergelegd. In het schopje wordt b.v. een halve lucifer gelegd. Men moet nu door middel van 2 hele lucifers te verleggen de halve lucifer uit het schopje proberen te krijgen. De vorm van het schopje moet hetzelfde blijven.

____

|

|

____   /

|

|

_____ 

Helaas even geen tijd om de ascii-weergave aan te passen, doch ik hoop dat de bedoeling duidelijk is dat alle lucifers een compleet figuurtje vormen Gefrustreerde kat

Succes.

Leeuwenkoning

Re: Puzzeltje6

Hierbij ter verduidelijking nog een tekening

|---------
         |
---------|   X
         |
         |---------

Er moeten dus twee lucifers worden verplaatst zodat je een figuur krijgt congruent met bovenstaande maar dan met de 'X' (halve lucifer) erbuiten, d.w.z. niet meer omgegeven door 3 lucifers.

Ik heb 'm opgelost.

GdR
Wijze leeuw

Dag @Ron1961,

Bedant voor de moeite om het plaatje te verduidelijken. Helaas krijg ik af en toe toch geen correcte weergave in het kader. Daarom vraag ik soms om als een lid dit probleem niet heeft, een andere weergave te verstrekken.

Voor zover ik heb geconstateerd, zijn er geen andere leden, die dit puzzeltje op willen (of kunnen) oplossen. Daarom aan u de "eer" om de oplossing te plaatsen.

U kunt misschien toch even wachten, maar dat is aan u.

Ps Hint voor andere leden: Verplaats een lucifer een halve positie.

Leeuwenkoning

[ Bewerkt ]

Oplossing:

Spoiler
Verplaats de verticale lucifer een halve positie naar beneden en leg de lucifer rechtsboven linksonder neer. Je krijgt dan:

---------| X
| |--------- | ---------|