Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

Puzzeltje 100 valreep

Forum over ING | Drinkplaats

Reageer
Highlighted
GdR
Wijze leeuw
Geaccepteerde oplossing

Puzzeltje 100 valreep

Weet iemand de betekenis van het begrip valreep?

Spoiler
De valreep is een loopplank met wankelijke toegang tot een schip, waarbij men ondersteuning heeft via 1 of 2 touwen.

PS: Klopt dit?

Wijze leeuw

Re: Puzzeltje 100 valreep

@GdR

Volgens het genootschap Onze Taal is een valreep een 

Spoiler
afhangend touw met knopen, waarlangs men een schip kon verlaten of er tegenop kon klimmen

https://onzetaal.nl/taaladvies/op-de-valreep/

GdR
Wijze leeuw

Op de valreep een "like".

GdR
Wijze leeuw

[ Bewerkt ]

Dag @BartDaniel,

Het plaatsen van dit "puzzeltje" was bedoelt om even te toetsen of er ook andere leden nog intresse hebben getoond.

Dit t.a.v. de Drinkplaats.

😶👸🤴 bedankt en zoals gewoonlijk groeten van GdR.

Ervaren leeuw

[ Bewerkt ]

Zo @BartDaniel,  jij hebt inmiddels ook het Genootschap Onze Taal gevonden, zie ik.  Prachtig!

GdR
Wijze leeuw

Dag @Petronelleke,

Voordat alle mogelijkheden afgesloten worden afgesloten t.a.v. het forum:

Excuses voor mijn typfouten. Dit had voornamelijk te maken met een tijdsfactor i.v.m. het ingelogd zijn.

Bedankt voor uw inzet Verlegen kat.

Groeten van GdR

Ervaren leeuw

@GdR  Ik dacht trouwens dat een valreep zo'n touwladdertje was dat ze uitgooien als de gewone loopplank al is ingetrokken omdat het schip op het punt van vertrekken staat. Als het maar geen zinkend schip is ...

Wijze leeuw

@GdR

En op de valreep een 'juiste antwoord gegeven' 😂
Ervaren leeuw

@GdR  Ik neem je niets kwalijk. Eigenlijk zouden we de taal veel meer fonetisch moeten schrijven. De spreektaal is toch het belangrijkste, de geschreven taal is maar een hulpmiddel. 

GdR
Wijze leeuw

Dag @Petronelleke,

Mag ik u een compliment maken voor uw inzet t.a.v. de Nedelandse taal?

Volgens mij bestaat de taal uit de mogelijkheid om met elkaar te communiceren en elkaar te begrijpen. Het zal altijd gebeuren dat men vanuit een geloof, instelling, opvoeding enz. geen empatie heeft meegekregen.

PS: Het woordje empatie zal waarschijnlijk verkeerd gespeld zijn. Misschien met op het eind een Griekse y.