Oranje pakket

Forum particulier | Betalen & Creditcards

Reageer
Highlighted
JQ
Behulpzame leeuw

Oranje pakket

Kreeg vandag een mail waarin werd gemeld dat ik bij overstappen naar het "Oranje pakket" voordeliger uit zou zijn?  Wat blijkt echter, ik heb een en/of rekening met 1 pas en een normale rekening zonder pas , de eerste wordt € 7,40 duurder de tweede €17,40. De reden is dat ik dan 2 passen extra krijg die ik niet nodig heb maar verplicht af moet nemen bij het oranje pakket.

Beide rekeningen zijn toegangkelijk via internetbankieren. Terwijl 3 pasjes ipv 1 alleen maar meer risico op verliezen geeft, zeker bij inbraak of je moet er misschien een bankkluis voor huren?

Dus kijk goed uit voor je zaken wijzigd!

Voormalig lid

Re: Oranje pakket

Dit idee wil ons waarschuwen, ik ben er ‘ingetrapt’, ik had een normale betaalrekening met pas en een extra betaalrekening zonder pas. Ja ik spreek over had, want ik heb ondertussen de tweede rekening met pas opgezegd.

Het heeft mij wel € 0,42 gekost, maar dat kon ik hebben.

JQ
Behulpzame leeuw

Toch jammer, een tweede rekening zonder pas is veiliger dan 1 rekening met al je geld!

ING | Moderator

[ Bewerkt ]

@JQ Goed dat je die vraag stelt. Het 'nieuwe' ING KiesVrij OranjePakket is het nieuwe pakket waar je als klant zelf de producten kunt kiezen die je nodig hebt en alleen voor die producten betaald. Het kan zijn dat het voor jou niet goedkoper is. Je bent niet verplicht om over te stappen. Vanaf 4 april kun je alleen kiezen voor dat pakket.

Volgens de voorwaarden is het verplicht voor iedere rekeninghouder een Betaalpas bij elke rekening te hebben. Voor een rekening op twee namen houdt dat in dat jullie beide een Betaalpas hebben. Op dit moment heeft één van jullie een Betaalpas. Volgens de 'oude' voorwaarden was dit nog niet verplicht. Mocht je overstappen naar het OranjePakket, ben je wel verplicht een Betaalpas af te nemen voor beide rekeninghouders.

Vriendelijke Groet,

Tjitske

ING Webcare team

JQ
Behulpzame leeuw

Wie heeft dit verzonnen, zwerven er overal ongebruikte pasjes rond!  Ik dacht dat de ING zorgde voor zoveel mogelijk veiligheid? Die pasjes zijn nooit nodig geweest nu plots verplicht?

Ik zou als ING hier nog eens goed over na denken.

Nieuwe leeuw

Ik word kots en kotsmisselijk van het gedraai en het permanente doorvoeren van veranderingen waar alleen jullie (ING) beter van worden. Wanneer wordt de klant weer eens belangrijk? Waarschijnlijk pas als er eens een keer een echte concurrent komt opdagen i.p.v. die incestueuze nep-concurrenten zoals ABN en SNS enz. Het ergste is nog dat jullie het verkopen alsof het goed is voor de klant! Zum kotzen! 

Behulpzame leeuw

Dit is echt bespottelijk  De klant bepaalt dus niet wat hij wil.    Ik wil 1 pas en geen 2. Kom van uw troon af ING . 

Behulpzame leeuw

Koning Leeuw is de baas  dat blijkt maar weer

ING | Moderator

Goedemiddag @bentcent

Het is bij een en/of rekening helaas niet mogelijk om maar 1 Betaalpas te hebben. ING verstrekt aan beide rekeninghouders een Betaalpas.

Groet,
Jeroen

JQ
Behulpzame leeuw

Ik heb een rekening (en/of) en mijn vrouw heeft een eigen rekening. De AOW en pensioen komt binnen op mijn (en/of) rekening. Als ik om de een of andere reden niet in staat ben om geldzaken te regelen kan mijn vrouw via haar "Mijn ING" geld van de en/of rekening naar haar rekening over boeken. Waar heeft zij dan een pasje voor de en/of rekening nodig? Om de kas van ING te spekken?

We mogen de oude regeling houden, maar vervolgens word die zeer snel duurder!