Aankondigingen

LET OP! Aan al het goede komt een eind en zo ook deze Community.

Omdat wij daar willen zijn waar onze klanten zijn, hebben we besloten per 1 juni 2018 te stoppen met de ING Community in Nederland. Jammer? Ontzettend! Verdrietig? Ja, ook een beetje! Het einde van de wereld? Nee, dat gelukkig niet! We bieden namelijk nog een heleboel andere mogelijkheden om antwoorden op vragen over onze dienstverlening te krijgen en feedback te geven.

Op 1 juni a.s. zal de ING Community offline gaan. Dat betekent dat je de ING Community vanaf dat moment niet meer kunt bezoeken. Wil je nog content teruglezen of opslaan in je eigen archief? Of wil je nog afscheid nemen van je mede Community-leden? Doe dit dan de komende weken!

Wil je meer lezen over deze beslissing? Kijk dan hier!

ING stopt met TAN-codes

Forum particulier | Betalen & Creditcards

Reageer
Highlighted
Betrokken leeuw

ING stopt met TAN-codes

ron: De Gelderlander 23-01-2018

Kort (uit ochtendkrant)

Internetbankieren

ING stopt met TAN-codes

De circa 3,5 miljoen ING-klanten kunnen hun online betalingen binnenkort niet langer bevestigen met behulp van sms of via de oude papieren TAN-codes. Nederland's grootste bank wil dat iedereen daarvoor de mobiele app gaat gebruiken. Om dat te stimuleren gaat het internetbankieren op de pc en laptop radicaal op schop. De bank heeft een nieuwe omgeving ontwikkeld die meer lijkt op de app. Ook de wijze waarop klanten hun betalingen verifiëren verandert: nu dienen klanten nog een zes cijfers tellende code in te toetsen die ze per sms ontvangen of die ze van een papieren lijst moeten overtikken. De bevestiging gaat voortaan via de mobiele app lopen. De Transactie Autorisatie Code (TAN-code) fungeert al sinds 1986 als bevestigingsmethode. TAN-codes via sms doen sinds 2004 dienst. De wijzigingen gaan komende maanden geleidelijk in.

Meer on line:

https://www.gelderlander.nl/economie/internetbankieren-ing-gaat-op-de-schop~a3a26b23/

Leeuwenkoning

Re: ING stopt met TAN-codes

[ Bewerkt ]

Dat gaat gewoon over de nieuwe Mijn ING waarvoor de pilot nu ten einde loopt en waar je op dit moment transacties nog niet kunt goedkeuren met een TAN-code. @EstherP schreef trouwens in december 2017 dat de TAN-code ook in de nieuwe Mijn ING zal komen.

In het artikel in DG staat verder:

"Zolang er geen alternatief is, kunnen ING-klanten zonder de mobiel bankieren app desgewenst per SMS of papieren TAN-code online blijven bankieren."

Voormalig lid

[ Bewerkt ]

@Ron1961  Het verdwijnen van de TAN codes is geen fake news. Alle landelijke ochtendkranten melden dat het gebruik van de TAN codes er de komende maanden gefaseerd uit gaat. ING stimuleert al lange tijd het gebruik van de App waarbij geen TAN code meer nodig is. Voor de dinosaurussen die willen vasthouden aan de goeie ouwe tijd komt ING eind 2018 met een alternatief. Tot dan mogen ze nog (lang) wachten op hun TAN codes.

Leeuwenkoning

@Voormalig lid,

ja, het staat ook op de ING pagina https://ing.nl/nieuw. Wel vreemd dat ING tot december 2017 nog meldde dat goedkeuren met TAN-codes ook in de nieuwe Mijn ING mogelijk zou worden. Voor het activeren van de ING Mobiel Bankieren App heb je nu een TAN-code nodig. Zal dan ook wel anders gaan mocht de TAN-code helemaal verdwijnen.

Nieuwe leeuw

Als ING stopt met de TAN code wordt het voor mij toch zoeken naar een andere bank. ik wil mijn mobiel daar niet voor gebruiken. Overgens is mijn bereik met mijn mobiel beperkt. Dus gaat niet eens werken. De TAN code werkt probleemloos. Dus houdt dit in stand s.v.p. Ik ga in iedergeval niet mee.

ING | Expert

Hoi, fijn dat jullie het ook al opgepakt hebben. Vandaag in het nieuws dat we aan het veranderen zijn... Volgende week nieuw loginscherm... parallel stapsgewijs migreren en inderdaad, we gaan afscheid nemen van TAN... (Meer uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=JrjWdlFKjwE&feature=youtu.be). In het nieuwe ING is het zo dat als je de app hebt, de standaard 'mobiel bevestigen' wordt (dus met de app), als je de app niet hebt dan ontvang je wel nog een TAN-code.

Betrokken leeuw

Geen tan codes meer?

Beste,

Zie dat de ING stopt met de tan codes en dat we de app moeten gaan gebruiken.

Zal dit de enige optie zijn om betalingen in de toekomst online te doen?

Ben zelf niet zo een voorstander voor een bank app op me telefoon.

Leeuwenkoning

@EstherP,

bedankt voor de toelichting! Ik wist niet dat je al een TAN-code kreeg in de nieuwe Mijn ING als je geen geactiveerde ING Mobiel Bankieren App hebt. Heb het gelijk even uitgeprobeerd door alle Mobiel Bankieren Apps te blokkeren en een overschrijving in te plannen in de nieuwe Mijn ING. Dan krijg je inderdaad een TAN-code. Dat is nu ook weer opgehelderd.

En nu nog weer mijn Apps opnieuw activeren... Smiley Vrolijk

Leeuwenkoning

Re: Geen tan codes meer?

@Erwin1980,

heb jouw bericht verplaatst naar een lopende thread hierover. Zoals je kunt lezen zullen TAN-codes beschikbaar blijven voor degenen die geen ING Mobiel Bankieren App hebben tot er een alternatief komt.

Betrokken leeuw

Re: Geen tan codes meer?

Mijn trouwe Nokia heeft gelukkig geen apps, maar wel SMS. Een goed en betrouwbaar systeem, PC en telefoon. Ik was net zo blij hiermee, zonder aparte reader o.i.d. Misschien toch maar eens kijken naar een andere bank. Je moet toch alles zelf doen. service bestaat niet meer.