Creditcard met gespreid betalen opzeggen?

Forum particulier | Betalen & Creditcards

Reageer
Highlighted
Nieuwe leeuw

Creditcard met gespreid betalen opzeggen?

Ik wil graag mijn creditcard met gespreid betalen opzeggen?

Wanneer ik deze functie aan klik in mijn ing, dan zegt deze dat als er nog een bedrag open staat, wordt deze op de eerst volgende datum eraf gehaald en heb je gespreid betalen, dan blijf je elke maand die 5 % terug betalen met een minimum van 45 euro.

NU is het geval dat ik en gespreid betalen heb en nog wat open heb staan.

Wanneer ik mijn creditcard dan opzeg, betaal ik dan nog steeds in termijnen? en is mijn BKR notering weg?

Leeuwenprins

Re: Creditcard met gespreid betalen opzeggen?

Dat je 'gespreid betalen' hebt wil niet zeggen dat je ook gespreid MOET betalen. Je kunt er zelf voor kiezen het openstaande bedrag in één af te lossen en het dan het gespreid betalen op te zeggen. Als je in termijnen blijft betalen moet je nl. rente betalen.

Je hebt wel een BKR notering, maar dit is als het goed is alleen een zg. 'positieve notering'. Het kan wel zo zijn, dat deze notering het bedrag wat je maximaal voor een hypotheek of lening kan krijgen omlaag brengt.

Het extra aflossen gaat het snelste via de Mobiel Bankieren app. Hier lees je meer:

https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/direct-doen/extra-aflossen.html

Wanneer het gespreid betalen is opgezegd hoef je de creditcard zelf niet op te zeggen en zal de BKR registratie verdwijnen.