Vermogensbeheer / beleggen

Forum particulier | Beleggen

Reageer
Highlighted
Betrokken leeuw

Vermogensbeheer / beleggen

L.S. Nu moet ik dit bericht opnieuw typen #€*€€#@

ik zag dat het aantal mutaties afgelopen jaren 330 of 331 was.

Verdient ING aan mutaties?

Waarom zou het aantal mutaties ongeveer hetzelfde zijn?

je zou verwachten dat beleggingsstrategie verandert op basis van veranderingen in de markt en niet omdat het een vast aantal keten bekeken wordt.

iemand?

Deze app timed out binnen een paar minuten, grrr.

Betrokken leeuw

Vermogensbeheer

L.S. Nu moet ik dit bericht opnieuw typen #€*€€#@

ik zag dat het aantal mutaties afgelopen jaren 330 of 331 was.

Verdient ING aan mutaties?

Waarom zou het aantal mutaties ongeveer hetzelfde zijn?

je zou verwachten dat beleggingsstrategie verandert op basis van veranderingen in de markt en niet omdat het een vast aantal keten bekeken wordt.

iemand?

Deze app timed out binnen een paar minuten, grrr.

En ik zie mijn bericht niet. Moet het eerst gemodereerd worden?

Leeuwenkoning

Re: Vermogensbeheer / beleggen

[ Bewerkt ]

@Giegie,

de ING Strategie Actueel bestaat nu uit 26 fondsen. Iedere maand vinden wat kleine verschuivingen en rebalances plaats. Dan kom je al gauw op zo'n 300 mutaties per jaar. Toevallig dat het steeds rond de 330 uitkomt!

ING verdient niet aan de transacties, want de servicefee die je betaalt is een all-in tarief. ING moet zelf natuurlijk wel betalen voor de transacties, maar als grote speler zijn die transactiekosten voor ING waarschijnlijk erg klein. Winst voor ING is dus zeker niet de reden voor het grote aantal mutaties per jaar.

Dat aantal mutaties is inderdaad erg groot en of dat nou een beter resultaat geeft? Het antwoord van ING zal wel zijn dat ze de portefeuille telkens "aanpassen aan de veranderende verwachtingen van de verschillende assets en categorieën". Maar wat natuurlijk ook meespeelt (voor alle vermogensbeheerders): als je vrijwel geen mutaties uitvoert, dan vinden beleggers dan ze niet genoeg waar voor hun geld krijgen. Smiley Knipoog

PS Ik heb de berichten maar even samengevoegd. Over de "Ai, vervelend zeg!" is al meer geschreven op deze Community. Loop er zelf ook nog vaak tegen aan. Smiley Verdrietig